logo
Sesiuni ECDL

Sesiuni ECDL


logo
Institut C++



logo
Regulamentul de organizare si functionare

Regulament


logo
Pagina Facebook


logo
Vrei sa devii vianist ?


Atunci hai sa vorbim pe forum!

button



ARIA CURRICULARĂ – TEHNOLOGII

 

TITLUL CURSULUI – Think.com

an şcolar 2009-2010

GIMNAZIU

 

 

 

Nominalizarea clasei / grupei

              Cursul se adreseaza  elevilor din clasele  a 5-a gimnaziale.

     Motivatia oportunitatii cursului optional

     Cursul ofera elevilor posibilitatea initierii in construirea de pagini web si realizarea unor proiecte crosscurriculare , care le formeaza gustul pentru frumos, ii pune in relatia de comunicare cu elevi din tara si strainatate si le fundamenteaza pregatirea pentru toate obiectele cuprinse in curriculum scolar, prin abordarea unor probleme de natura interdisciplinara.

Modalitati de evaluare

·        teste de evaluare

·        proiecte

·        portofolii

Locul de desfasurare

·        laborator

Numar de ore

·        1 -2 ore saptamana

OBIECTIVE CADRU

1.     Cunoaşterea şi înţelegerea terminologiei, a conceptelor şi a metodelor specifice tehnologiei informatiei cu care opereaza site-ul THINK.COM.

 

2.  Dezvoltarea capacităţilor de explorare,

     investigare si utilizare a instrumentelor de care dispune site-ul THINK.COM şi de construire a unor site-uri proprii prin folosirea instrumentelor şi procedurilor specifice mediului de programare a acestui site.

 

3.  Formarea si dezvoltarea spiritului inventiv si creator, formarea deprinderilor de a lucra individual si in echipe.

 

4.  Dezvoltarea capacităţii de comunicare folosind

    limbajul specific tehnologiei informatiei.

   OBIECTIVE DE REFERINŢĂ ŞI EXEMPLE DE ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE

2.     Cunoaşterea şi înţelegerea terminologiei, a conceptelor şi a metodelor specifice tehnologiei informatiei cu care opereaza site-ul THINK.COM.domeniului .

  Obiective de referinta

 

Exemple de activitati de invatare

1.1.sa cunoasca principalele servicii oferite de reteaua INTERNET

Ø     exercitii de tip “jocuri didactice” de cautare a unor site-uri cu scop educativ.

 

1.2.sa aplice instrumentele oferite de mediul INTERNET pentru navigare

 

Ø     intrebari cu raspuns la alegere legate de instrumentele de cautare;

Ø     recunoasterea prin intermediul unor diapozitive, filme, CD-uri a mediului  de lucru oferit de INTERNET;

 

1.3. sa cunoasca si sa aplice serviciile oferite de posta electronica

 

Ø     exercitii de transmitere mail-uri intre elevi, intre elevi si profesor;

Ø     prezentari de CD-uri si prezentari PPT care ilustreaza modul de utilizare a postei electronice;

Ø     rezolvare de sarcini si verificarea modului de indeplinire a acestora prin intermediul postei electronice;

 

2.  Dezvoltarea capacităţilor de explorare, investigare si utilizare

a instrumentelor de care dispune site-ul THINK.COM şi de construire a unor site-uri proprii prin folosirea instrumentelor şi procedurilor specifice mediului de programare a acestui site.

 

Obiective de referinta

 

Exemple de activitati de invatare

2.1.sa cunoasca si sa utilizeze comenzile de accesare a site-ului THINK.COM

Ø     intrarea pe site-ul THINK.COM ;

Ø     vizualizarea informatiilor referitoare la site-ul personal  al elevului ;

2.2.sa utilizeze instrumentele de construire a paginii personale

Ø     exercitii de creare, stergere, mutare de texte;

Ø     inserare de imagini;

Ø     utilizarea instrumentelor interactive oferite de THINK.COM

3.  Formarea si dezvoltarea spiritului inventiv si creator, formarea deprinderilor de a lucra individual si in echipe.

 

Obiective de referinta

Exemple de activitati de invatare

3.1.sa utilizeze instrumentele THINK.COM in realizarea unor proiecte diverse, din arii curriculare diferite, sau chiar crosscurriculare

Ø     executarea cerintelor specificate in fisa de lucru

Ø     exercitarea sarcinilor de lucru individuale;

Ø     lucru in echipa si finalizarea rezultatelor obtinute in  proiecte ;

 

 

3.2.sa realizeze portofolii si sa utilizeze elemente de organizare a datelor, de creativitate si inventivitate in rezolvarea problemelor propuse

Ø     exercitii de observare si punere in evidenta a unor situatii practice in care tehnologia informatiei este absolut necesara ;

Ø     realizarea de articole, fotomontaje, alte materiale gen pliante, reviste ;

Ø     exercitii gen  concurs –“ care este cel mai bun”

Ø     prezentarea acestor materiale pe site-ul THINK.COM ;

 

 

4.  Dezvoltarea capacităţii de comunicare folosind limbajul specific

tehnologiei informatiei.

 

Obiective de referinta

Exemple de activitati de invatare

4.1.sa cunoasca si sa utilizeze mijloacele de comunicare utilizate prin intermediul  aplicatiei THINK.COM

Ø     sa intre in relatia de comunicare cu profesorul, cu colegii, cu alti membrii ai comunitatii THINK.COM;

Ø     exersarea modului de functionare a instrumentelor de comunicare,  prin executarea unor fise de laborator ;

4.2.sa opereze cu mijloacele de comunicare in scopul realizarii de sarcini pe echipe , sau impreuna cu profesorii implicati in crearea de diverse proiecte

Ø     exercitii de rezolvare a diverselor sarcini individuale sau de grup;

Ø     realizarea   paginilor de proiect prin colaborare cu membrii echipei;

Ø     dazbateri pe tema modului in care au fost realizate sarcinile, critici constructive, concursuri pe echipe cu premierea celor mai buni sau....celor mai slabi.

 

Continuturi

1.Internetul

          1.1 Ce este Internetul;

          1.2 Adresa unei pagini Web;

          1.3 Ce este un browser ;

2.Accesarea paginilor web

          2.1 Evidenta paginilor web vizitate;

          2.2 Despre bookmark;

3.Motoare de cautare

          3.1 Exemple de motoare de cautare;

          3.2 Utilizarea motoarelor de cautare pentru gestionarea paginilor web

4.Posta electronica

          4.1 Serviciile oferite de posta electronica;

4.2 Gestionarea mesajelor: citirea , stergerea, crearea, atasarea de fisiere mesajelor ;

5.Instrumente de construire pagini web

          5.1 Pagini personale ;

          5.2 Instrumente interactive ;

          5.3 Comunitatea profesori – parinti – elevi ;

6.Comunitatea elevi

6.1 Instrumente de cautare si transmitere mesaje intre membrii  comunitatii virtuale elevi – profesori;

6.2 Gestionare adrese email;

7. Instrumente de lucru in cadrul unor proiecte intre membrii comunitatii

          7.1 Crearea si participarea la un proiect;

          7.2 Participarea la proiecte nationale si internationale in mediul

          THINK.COM;

          7.3 Concursul international THINKQUEST

8. Lansarea de proiecte si participarea elevilor si profesorilor la realizarea lor.

Valori si atitudini

 

9.     Cunoasterea si utilizarea conceptelor specifice tehnologiei informatiei.

10. Formarea capacitatii de a utiliza instrumente informatice.

11. Dezvoltarea creativitatii si imaginatiei in solutionarea unor probleme.

12. Canalizarea eforturilor de progres in sensul dezvoltarii capacitatilor de creativitate si inventivitate solicitate de catre societate.

13. Realizarea de aplicatii utile in domenii diverse, impletind cunostiintele de informatica cu altele din alte discipline.

14. Dezvoltarea capacitatii de evaluare/autoevaluare prin munca in echipa si analiza lucrarilor realizate.

15. Stimularea initiativei, atat in aplicatiile realizate de catre autor, cat si pentru lucrul in echipa.

16. Diversificarea preocuparilor in domeniul serviciilor oferite de tehnologia informatiei.

Sugestii metodologice

 

Studiul “ Think.com “ are caracter predominant practic, dar nu trebuie uitat ca este necesar si studiul teoretic. De aceea orele se vor desfasura in laborator, fiecare elev la un calculator.

Pentru buna desfasurare a orelor si pentru a realiza competentele propuse, se sugereaza urmatoarele:

 

§        introducerea gradata in mediul THINK.COM ;

§        pentru fiecare noua notiune se vor da exemple semnificative;

§        este necesara exersarea elementelor noi prin aplicatii simple, urmand sa se treaca gradat la altele cu grad sporit de dificultate;

§        notiunile noi predate trebuie sa fie sistematizate si prezentate elevilor prin exemple practice;

§        obiectele de control sa fie alese in functie de specificul tipului de aplicatii ales;

§        pentru aplicatiile de intindere se recomanda lucrul in echipe, unde fiecare component al echipei sa aiba sarcini precise si pe masura competentei sale;

§        este utila prezentarea de proiecte si alte aplicatii incepand cu nivelul grupei de elevi si pana la sesiunile de comunicari; astfel experienta unor elevi va fi transmisa si altora, iar elevii pot vedea ce s-a mai realizat in domeniu, invatand sa se evalueze pe ei insisi si pe cei din jur. Profesorii vor fi cei care coordoneaza acest schimb de experienta;

§        stimularea elevilor cu posibilitati mai mari pentru a se autodepasi prin documentare personala si prin lucrari de calitate superioara;

§        este bine ca de la inceput sa se obisnuiasca elevii sa lucreze ingrijit, sa indeplineasca conditiile impuse de catre beneficiari, sa realizeze o documentatie corecta si utila, sa testeze programele inainte de a fi prezentate, sa-si exercite cu seriozitate si promptitudine responsabilitatile ce le revin .

 

Bibliografie

 

5.     Crearea paginilor web – Editura L&S Soft – Autori Tudor Sorin si VLAD Hutanu;

6.     Cursuri ECDL – Editura Casa de Editura Andreco – Vasile Baltac

7.     Cursul Think.com – Oracle Fondation