logo
Sesiuni ECDL

Sesiuni ECDL


logo
Institut C++



logo
Regulamentul de organizare si functionare

Regulament


logo
Pagina Facebook


logo
Vrei sa devii vianist ?


Atunci hai sa vorbim pe forum!

button



FIZICĂ

 

1)     Curs opţional – “Evoluţia sistemelor fizice.”

·        Durata cursului -1 an ( 1 ora pe săptămână);

·        Cursul se adresează elevilor claselor a XI-a;

 Argument

        Elaborarea si aplicarea noului curriculum au în vedere, între altele, posibilitatea

construirii unor parcursuri individuale de învăţare printr-o ofertă curriculară flexibilă, adaptată specificului şcolii şi intereselor elevilor.

        Evoluţia sistemelor fizice este o temă complexa ce răspunde dorinţei de explorare şi descoperire a mediului înconjurător de către elevii de liceu.

        Aceasta tema se reflecta semnificativ în curriculumul naţional, în cel formal sau nonformal. Opţionalul porneşte de la competentele generale ale disciplinei, definite în programa de trunchi comun si deduce noi competente specifice care vor fi realizate prin operarea cu noi continuturi vizând teme, capitole care nu sunt cuprinse în programa de trunchi comun.

        Programa cuprinde noi competente specifice, în corelatie cu cele deja existente în programa de trunchi comun, precum si continuturi cu ajutorul cărora se pot construi aceste competente.

 

Motivatia oportunitatii cursului optional

        Intelegerea fenomenelor fizice care duc la evolutia tuturor sistemelor fizice este un lucru esential in dezvoltarea sociala , comportamentala si cognitiva a adolescentului ,elev de liceu. Evolutia oricarui sistem fizic este determinata de anumite legi , a caror forma depinde atat de natura sistemului considerat cat si de interactiunile acestuia cu mediul inconjurator. Astfel, fiecare componenta a unui sistem fizic isi are rolul sau bine stabilit in cadrul  sistemului. Evolutia unui sistem fizic este influentata atat de comportarea  elementelor componente cat si de influenta sistemelor fizice exterioare.

       Acest curs optional ofera elevilor :

-         o motivatie puternica in a analiza toate fenomenele inconjuratoare;

-         modalitati de explorare si  explicare a fenomenelor ce duc la evolutia sistemelor fizice in diverse situatii;

-         un ghid de comportare sociala , avand in vedere interactiunea tuturor sistemelor fizice.

 

Motivatia capacitatii de a sustine cursul

        Cursul este gandit si sutinut de profesoarele Stan Florina si Dobrescu Corina, absolvente ale Facultatii de Fizica - Universitatea Bucuresti.

 

Competente generale

1. Utilizarea informatiei provenite din mediul inconjurator.

2. Crearea de abilitati in vederea observarii , masurarii si verificarii experimentale a fenomenelor fizice.

3. Rezolvarea de probleme, prin aplicarea metodelor, tehnicilor si procedeelor specifice fizicii.

4. Integrarea cunostintelor provenite de la alte discipline(biologie, chimie, geografie).

5. Stimularea interesului pentru cunoastere, si dezvoltarea unor atitudini pozitive fată de sine si fată de ceilalti.

 

Sugestii metodologice

1. Probe orale clasice  tip “dezbatere”, sau “problematizare”.

2. Probe scrise de tip grila cu itemi – cu raspuns unic, cu raspuns multiplu, cu raspuns grupat sau de tip cauza- efect.

3. Folosirea unor metode active: descoperirea, problematizarea, demonstratia argumentată, pentru formarea unor competente durabile.

4. Realizarea de observatii pe fise proprii de lucru, dezbateri argumentate.

5. Operarea cu diferite alternative (reale sau imaginate) pentru descoperirea adevărului fizic.

6. Elaborarea de referate, proiecte sau portofolii, individuale sau în grup.

7. Utilizarea gândirii critice si investigatiei.

8. Integrarea noilor tehnologii multimedia în procesul de predare-învătare.

 

Modalitati de evaluare: teste de evaluare, proiecte,portofolii,lucrari de sinteza.

 

Locul de desfasurare: sala de clasa.

 

2)     Curs optional – “Tehnici de laborator”

·        Durata cursului -1 an ( 1 ora pe saptamana);

·        Cursul se adreseaza elevilor claselor a XI-a si a XII-a;.

 

Motivatia oportunitatii cursului optional

        Orele de specialitate alocate tehnicilor de laborator sunt imperios necesare pentru formarea unei gandiri logice si a deprinderilor de experimentare si prelucrare a datelor experimentale.

        Problemele practice reprezinta:

o       Sarcini de lucru ce se rezolva prin: rationamente, realizarea de montaje, verificari experimentale, aplicarea legilor si metodelor fizicii apeland la calcule matematice, reprezentari grafice , interpretari ale rezultatelor experimentale.

o       Parte inseparabila a procesului de predare- invatare in liceu deorece permite formarea, fixarea si imbogatirea notiunilor, dezvoltarea gandirii si a deprinderilor de aplicare practica a cunostintelor.

Motivatia capacitatii de a sustine cursul

        Cursul este gandit si sutinut de profesoarele Stan Florina si Dobrescu Corina, absolvente ale Facultatii de Fizica - Universitatea Bucuresti.

 

Competente generale

1. Dezvoltarea capacitatii de investigare experimentala.

2. Crearea de abilitati in vederea observarii , masurarii si verificarii experimentale a fenomenelor fizice.

3. Rezolvarea de probleme practice, prin aplicarea metodelor, tehnicilor si procedeelor specifice fizicii.

4.  Formarea spiritului de cercetare stiintifica.

5. Stimularea interesului pentru cunoastere, si dezvoltarea unor atitudini pozitive fată de sine si fată de ceilalti.

 

Modalitati de evaluare

1. Probe orale clasice  tip “dezbatere”, sau “problematizare”.

2. Probe scrise de tip grila cu itemi – cu raspuns unic, cu raspuns multiplu, cu raspuns grupat sau de tip cauza- efect.

3. Folosirea unor metode active: descoperirea, problematizarea, demonstratia argumentată, pentru formarea unor competente durabile.

4. Realizarea de observatii pe fise proprii de lucru, dezbateri argumentate.

5. Operarea cu diferite alternative (reale sau imaginate) pentru descoperirea adevărului

fizic.

6. Elaborarea de referate, proiecte sau portofolii, individuale sau în grup.

7. Utilizarea gândirii critice si investigatiei.

8. Integrarea noilor tehnologii multimedia în procesul de predare-învătare.

 

Locul de desfasurare: sala de clasa.

 

3)     Curs optional – “Tipologia problemelor de fizica”

·        Durata cursului -1 an ( 1 ora pe saptamana);

·        Cursul se adreseaza elevilor claselor a XI-a si a XII-a;.

Motivatia oportunitatii cursului optional

        Orele de specialitate alocate problemelor de fizica sunt imperios necesare pentru formarea unei gandiri logice si pentru  intelegerea legilor ce guverneaza  natura.     Problemele  de fizica selectate si clasificate pe tipuri de probleme, reprezinta:

o       Sarcini de lucru ce se rezolva prin: rationamente, aplicarea legilor si metodelor fizicii apeland la calcule matematice, reprezentari grafice , interpretari ale rezultatelor problemei.

o       Parte inseparabila a procesului de predare- invatare in liceu deorece permite formarea, fixarea si imbogatirea notiunilor, dezvoltarea gandirii si a deprinderilor de aplicare practica a cunostintelor.

Motivatia capacitatii de a sustine cursul

        Cursul este gandit si sutinut de profesoarele Stan Florina si Dobrescu Corina, absolvente ale Facultatii de Fizica - Universitatea Bucuresti.

Competente generale

1. Aplicarea notiunilor teoretice in rezolvarea de probleme inspirate din realitate.

2. Rezolvarea de probleme , prin aplicarea metodelor, tehnicilor si procedeelor specifice fizicii.

3.  Exlicarea fenomenelor fizice intalnite in viata de zi cu zi.

4. Stimularea interesului pentru cunoastere, si dezvoltarea unor atitudini pozitive fată de sine si fată de ceilalti.

5.Gasirea unor analogii intre fenomenele fizice.

6.Formularea unor opinii fata de evolutia unor fenomene fizice.

Modalitati de evaluare

1. Probe orale clasice  tip “dezbatere”, sau “problematizare”.

2. Probe scrise de tip grila cu itemi – cu raspuns unic, cu raspuns multiplu, cu raspuns grupat sau de tip cauza- efect.

3. Folosirea unor metode active: descoperirea, problematizarea, demonstratia argumentată, pentru formarea unor competente durabile.

4. Realizarea de observatii pe fise proprii de lucru, dezbateri argumentate.

5. Operarea cu diferite alternative (reale sau imaginate) pentru descoperirea adevărului fizic.

6. Elaborarea de referate, proiecte sau portofolii, individuale sau în grup.

7. Utilizarea gândirii critice si investigatiei.

8. Integrarea noilor tehnologii multimedia în procesul de predare-învătare.

Locul de desfasurare: sala de clasa.