logo
Sesiuni ECDL

Sesiuni ECDL


logo
Institut C++



logo
Regulamentul de organizare si functionare

Regulament


logo
Pagina Facebook


logo
Vrei sa devii vianist ?


Atunci hai sa vorbim pe forum!

button



Regulamentul de ordine interioara

Articol adaugat de mariusandrei la data 2011-09-23 12:51:23.


     I. SECÅ¢IUNEA  ELEVI

 

A.     DISPOZIÅ¢II GENERALE

 

Art. 1  Prezentul regulament conÅ£ine prevederi privind organizarea ÅŸi funcÅ£ionarea colectivelor de elevi din Colegiul NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu” ÅŸi este elaborat în conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr.84/1995 ÅŸi a legilor în vigoare privind obligativitatea învăţământului de 10 ani. Regulamentul de ordine interioara a fost stabilit în comun acord cu :

 

·           Consiliul Profesoral al Colegiului NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu”;

 

·           Comitetul Reprezentativ al părinÅ£ilor;

 

·           Consiliul elevilor.

 

Art. 2 Regulamentul de ordine interioara intră în vigoare din data de 12.09.2011, fapt ce-i conferă un caracter obligatoriu pentru toÅ£i elevii. Atât elevii cât ÅŸi părinÅ£ii vor lua la cunoÅŸtinţă, sub semnătură proprie, despre obligativitatea respectării normelor cuprinse în regulament (necunoaÅŸterea conÅ£inutului nu poate fi invocată drept scuză nici de către elev, nici de către părinte) ÅŸi respectiv încheierea ACORDULUI DE PARTENERIAT PENTRU EDUCAÅ¢IE, conform ROFUIP

 

Art. 3 Acest regulament se aplică în incinta liceului ÅŸi în spaÅ£iile anexe (curtea, aleile de acces) ÅŸi poate fi completat sau modificat, dacă situaÅ£ia o impune, dar numai cu acordul Consiliului Profesoral.

 

Art. 4 Regulamentul de ordine interioară oferă cadrul organizatoric de exercitare a dreptului la învăţătură al elevilor, garantat de ConstituÅ£ie ÅŸi Legea Învăţământului ÅŸi mandatează cadrele didactice ÅŸi conducerea de a efectua procesul de învăţământ în condiÅ£ii optime.

 

Art. 5 Elevii din clasele a IX-XII ai căror părinÅ£i au venitul lunar pe membru de familie egal sau mai mic decat salariul minim brut pe economie pot împrumuta manuale pentru un an ÅŸcolar de la biblioteca liceului, iar elevii ciclului gimnazial ÅŸi ciclul inferior vor primi manualele gratuit.

 

Art. 6 Ordinea ÅŸi disciplina în ÅŸcoală se asigură de conducerea colegiului, profesorul de serviciu ÅŸi personalul didactic aflat în ÅŸcoală cu sprijinul elevilor de serviciu.

 

Art. 7 În incinta  Colegiului NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu” sunt interzise:

 

a)      desfăşurarea activităţilor cu caracter politic;

b)      comportamente imorale ÅŸi ilegale, cum ar fi: tâlhăria, violul, prostituÅ£ia, proxenetismul, pornografia, jocurile de noroc, agresiunile fizice ÅŸi psihice, traficul cu substanÅ£e interzise, discriminarea rasială, etnică, culturală, iredentismul;

 

        c)      introducerea în ÅŸcoală a oricărui tip de armă - letală sau neletală. 

         B.     PROGRAMUL ÅžI ORARUL ÅžCOLII

 

 Art. 8. Activitatea ÅŸcolară începe în fiecare zi (luni – vineri) după cum urmează:

 

·           Clasele gimnaziale si clasele XI – XII între orele 730 – 1320 ;

 

·           clasele IX – X între orele 1330 – 1920 .

 

Art. 9 Durata orei de curs este de 50 de minute

 

Art. 10 Zilnic vor exista 2 elevi de serviciu pe tura (2 dimineaţă ÅŸi 2 după amiază). Planificarea serviciului pe scoală a elevilor este efectuată de secretariatul ÅŸcolii, iar profesorii diriginÅ£i ÅŸi profesorii de serviciu răspund de corectitudinea ÅŸi modul de îndeplinire a sarcinilor acestora. Planificarea se va realiza de comisia de orar.

 

 

 

C. STATUTUL ELEVILOR – CONSTITUIREA CLASELOR

 

 

 

Art. 11  a) Dobândirea calităţii de elev se face pe baza metodologiei M.Ed.C.;

 b) CandidaÅ£ii admiÅŸi, care nu se prezintă la cursuri în cel mult 10 zile de la începerea ÅŸcolii ÅŸi nu înainteaza directorului acte pentru justificarea neprezentării, sunt consideraÅ£i retraÅŸi.

Art. 12  Efectivele claselor sunt stabilite pe baza normelor elaborate de Ministerul EducaÅ£iei  NaÅ£ionale, conform cu planul de ÅŸcolarizare aprobat.

Art. 13 Clasele se constituie la începutul primului an de studiu în funcÅ£ie de:

·           mediile  pentru profilele solicitate;

·           limbile moderne studiate;

·           opÅ£iunile elevilor;

·           performantele anterioare ale elevilor;

·           criteriile stabilite de Consiliul de AdministraÅ£ie al Colegiului NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu”

 Art. 14  Personalizarea elevilor din colegiu se va realiza cu ajutorul unui echipament ÅŸcolar specific pentru gimnaziu, clasele a IX-a - a XII-a ÅŸi conform ACORDULUI DE PARTENERIAT PENTRU EDUCAÅ¢IE.

 

D. DREPTURILE ELEVILOR

Art. 15            În conformitate cu Legea Învăţământului elevii beneficiază de următoarele gratuităţi:

a)      învăţământ de stat scutit de taxe;

b)      utilizarea bazei materiale ÅŸi didactice;

c)      asistenţă medicală;

d)      gratuitatea manualelor pentru elevii ai căror părinÅ£i au venitul lunar mai mic decât salariul mediu brut pe economie, gimnaziu ÅŸi cliclul inferior al liceului.

 Art. 16 In semestrul II al fiecărui an ÅŸcolar elevii au dreptul să aleagă cursurile opÅ£ionale prezente în Oferta EducaÅ£ională a Colegiului NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu”.

Art. 17  Elevii studioÅŸi pot beneficia de burse de studiu, burse de merit, premii băneÅŸti sau în obiecte.   

Art. 18 Statul sprijină material cu burse sociale pe elevii ai căror părinÅ£i au posibilităţi materiale limitate. Solicitările se adresează în scris directorului liceului, se analizează ÅŸi se rezolvă de cărte o comisie pe baza metodologiei MEdC.

Art. 19 (1) Elevilor din învăţământul preuniversitar de stat ÅŸi particular le este garantată, conform legii, libertatea de asociere în cercuri ÅŸi în asociaÅ£ii ÅŸtiinÅ£ifice, culturale, artistice, sportive sau civice, care se  organizează ÅŸi funcÅ£ionează pe baza unui statut propriu, aprobat de directorul unităţii de învăţământ.

(2) Exercitarea dreptului la reuniune, conform art.15 alin. (2) din ConvenÅ£ia cu privire la drepturile copilului, nu poate fi supusă decât acelor limitări care sunt prevăzute de lege ÅŸi care sunt necesare într-o societate democratică, în interesul siguranÅ£ei naÅ£ionale, al ordinii publice, pentru a proteja sănătatea ÅŸi moralitatea publică sau drepturile ÅŸi libertăţile altora.

(3) Dreptul la reuniune se exercită în afara orarului zilnic, iar activităţile pot fi susÅ£inute în unitatea de învăţământ, la cererea grupului de iniÅ£iativă, numai cu aprobarea directorului. Aprobarea pentru desfăşurarea acestor acÅ£iuni va fi condiÅ£ionată de acordarea de garanÅ£ii scrise, oficiale privind asigurarea, de către organizatori, a securităţii persoanelor ÅŸi a bunurilor.

 (4) În cazul în care conÅ£inutul activităţilor care se desfăşoară în unitatea de învăţământ de stat ÅŸi particular contravine principiilor susmenÅ£ionate, directorul unităţii de învăţământ poate suspenda sau interzice desfăşurarea acestor activităţi.    

Art. 20 Elevii au dreptul de a fi reprezentaÅ£i de 1-2 colegi în Consiliul de AdministraÅ£ie al liceului, în Consiliul Profesoral ÅŸi în Comisia pentru evaluarea ÅŸi asigurarea calităţii.

Art. 21 În Colegiul NaÅ£ional de Informatică „Tudor Vianu” este garantată libertatea elevilor de a redacta ÅŸi difuza reviste/publicaÅ£ii ÅŸcolare proprii.

             În cazul în care aceste publicaÅ£ii conÅ£in elemente care afectează siguranÅ£a naÅ£ională, ordinea publică, sănătatea, moralitatea, nu respectă drepturile ÅŸi libertăţile cetăţeneÅŸti sau Regulamentul de Ordine Interioară, directorul va suspenda editarea ÅŸi difuzarea lor.

 Art. 22 În conformitate cu Legea Învăţământului, elevii care obÅ£in rezultate remarcabile la învăţătură pot primi următoarele recompense:

a)      evidenÅ£ierea făcută de diriginte în faÅ£a clasei sau de director în faÅ£a ÅŸcolii ÅŸi a Consiliului Profesoral;

b)      acordarea de premii, diplome etc;

c)      acordarea de burse de merit ÅŸi de recompense materiale de către stat sau sponsori;

d)       trimiterea în excursii sau tabere de odihnă;

e)      acordarea premiilor se face după cum urmează:

·         elevii care au obÅ£inut primele trei medii generale pe clasă, dar nu mai mici de 900; pentru următoarele trei medii se pot acorda menÅ£iuni.

Obs     Dacă doi elevi obÅ£in la sfârÅŸitul anului ÅŸcolar aceeaÅŸi medie generală ei vor primi acelaÅŸi premiu sau menÅ£iune.

f)        Premiul de onoare al Colegiului NaÅ£ional de Informatică ”Tudor Vianu” pentru elevul colegiului care are CV-ul cel mai impresionant;

g)      Premiul special pentru cea mai bună frecvenţă;

h)      Premiul special pentru ÅŸeful promoÅ£iei;

i)        Premii speciale privind obÅ£inerea de performanÅ£e la olimpiadele naÅ£ionale (Premiul I) indiferent de disciplină

Pentru rezultate remarcabile obÅ£inute în activitatea cercurilor ÅŸtiinÅ£ifice sau cultural- sportive, în tabere de profil sau la concursuri pe obiecte, elevii sau colectivele de elevi pot primi diverse recompense: trasferarea elevilor merituoÅŸi de la matematică-informatică la informatică - intensiv, diplome, premii, menÅ£iuni, excursii în străinătate.

          Acordarea premiilor se face din fondul ÅŸcolii (din fondul comitetului de părinÅ£i) sau cu ajutorul sponsorilor.

     j)  organizarea unor excursii speciale pentru membrii Centrului de Performanţă  

Art. 23 Liderii elevilor de la fiecare clasă constituie Consiliul Elevilor. Consiliul elevilor îÅŸi desemnează reprezentanÅ£ii în Consiliul de AdministraÅ£ie al Colegiului NaÅ£ional de Informatică „Tudor Vianu”, în Consiliul Profesoral, în Comisia pentru EVALUAREA CALITAÅ¢II EDUCAÅ¢IEI.

Art.24 Elevii Colegiului NaÅ£ional de Informatică „Tudor Vianu” au dreptul de asociere în cercuri, formaÅ£ii artistice ÅŸi sportive. Acestea se organizează ÅŸi funcÅ£ionează pe baza unui statut propriu, aprobat de directorul ÅŸcolii.

Art.25 Elevii Colegiului NaÅ£ional de Informatică „Tudor Vianu” au dreptul să organizeze reuniuni, activităţi sportive ÅŸi tematice, sub directa coordonare ÅŸi îndrumare a dirigintelui, numai cu aprobarea directorului, la cererea grupului de iniÅ£iativă.

Aprobarea desfăşurării acestor acÅ£iuni va fi condiÅ£ionată de acordarea de garanÅ£ii privind asigurarea securităţii persoanelor ÅŸi a bunurilor de către organizatori. În situaÅ£ia în care conÅ£inutul activităţilor care se desfăşoară în ÅŸcoală contravine principiilor susmenÅ£ionate, directorul poate suspenda sau interzice desfăşurarea acestor acÅ£iuni.

             Organizarea ÅŸi desfăşurarea acestor activităţi educative presupune respectarea tuturor normelor de prevenire a accidentelor, norme PCI si PM.

E. OBIGAÅ¢IILE ELEVILOR

Art. 26 Elevii sunt datori să cunoască ÅŸi să respecte : legile ţării, regulamentul de ordine interioară, normele de protecÅ£ie civilă ÅŸi a mediului, reguli privitoare la apărarea sănătăţii publice ÅŸi personale, tehnica securităţii muncii, de prevenire ÅŸi stingere a incendiilor, reguli de circulaÅ£ie rutieră, deoarece necunoaÅŸterea legilor nu poate fi invocată de nimeni în apărarea sa.

Art. 27 Elevii au obligaÅ£ia de a se comporta civilizat în ÅŸcoală ÅŸi în societate, făcând dovada respectului faţă de cei din jur, prin atitudine, gestică, limbaj decent, fără manifestări violente sau scandaloase.

Art. 28 Elevii au obligaÅ£ia să frecventeze cursurile liceului ÅŸi să participe, în măsura posibilităţilor la acÅ£iunile stabilite de ÅŸcoală. Elevii care nu se află în clasă la intrarea cadrului didactic sunt consideraÅ£i absenÅ£i la ora respectivă. În cazuri bine motivate, elevii care întârzie pot cere permisiunea profesorului să asiste la oră.

Părăsirea spaÅ£iilor de învăţământ în timpul orelor se face numai cu aprobarea cadrului didactic.

Motivarea absenÅ£elor în cazul îmbolnăvirilor se efectuează pe baza următoarelor acte:

·           adeverinţă eliberată de medicul familiei ÅŸi avizată de medicul cabinetului ÅŸcolar;

·           certificat medical eliberat de unitatea spitalicească, în cazul în care elevul a fost internat;

·           cererea părinÅ£ilor, pentru situaÅ£ii familiale deosebite, fără a depăşi 7 zile pe semestru;

·           pentru elevii participanÅ£i la olimpiadele ÅŸcolare sau pentru sportivii de performanţă, directorul poate aproba motivarea absenÅ£elor, cu condiÅ£ia recuperării materiei, în vederea încheierii situaÅ£iei ÅŸcolare.

Motivarea absenÅ£elor se face de către diriginte, în prezenÅ£a sau după consultarea părinÅ£ilor (susÅ£inători legali) în termen de cel mult 7 zile. Nerespectarea termenului de 7 zile atrage, de regulă, declararea absenÅ£elor nemotivate.

Art. 29 Elevii sunt obligaÅ£i să păstreze baza materială ÅŸi didactică a liceului. Pagubele materiale produse în sălile de clasa, laboratoare, cabinete, holuri, grupuri sanitare, săli de sport, vor fi suportate de vinovaÅ£i. În cazul în care vinovaÅ£ii nu se cunosc, iar colegii nu vor să-i deconspire, răspunderea revine,  în mod solidar, tuturor elevilor prezenÅ£i în acel loc, la momentul respectiv.

Art. 30 Elevii au obligaÅ£ia să aibă o Å£inută vestimentară decentă ÅŸi adecvată vârstei, sexului ÅŸi statutului social de elev.

·           Nu sunt admise: extravaganÅ£ele vestimentare, machiajul ostentativ, lanÅ£uri metalice, podoabe ieÅŸite din comun, tunsori ÅŸi pieptănături necorespunzătoare.

Art. 31 Elevii nu au voie să introducă în incinta colegiului arme de orice fel, artificii, pocnitori spray-uri paralizante ÅŸi iritante, substanÅ£e stupefiante, droguri, alcool, obiecte cu conÅ£inut obscen sau pornografic, afiÅŸe sau publicaÅ£ii care instigă vizând ordinea de drept a statului sau aparÅ£inând unor grupuri sau secte religioase ilegale.

              Este interzis accesul în ÅŸcoală cu: animale, insecte vii, aparate audio-video, pagere, telefoane mobile, patine cu rotile, skateboard-uri ÅŸi minge.

Art.32 Este interzis elevilor

 ·           să distrugă documente ÅŸcolare (cataloage, foi matricole, carnete de note, etc) sau să intervină pentru a-ÅŸi motiva absenÅ£ele sau a-ÅŸi adăuga note;

·           să organizeze ÅŸi să participe la acÅ£iuni de protest care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează frecvenÅ£a la cursuri;

·           să blocheze căile de acces în spaÅ£iile de învăţământ;

·           să lanseze anunÅ£uri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în interiorul liceului.

Art. 33    Elevii Colegiului NaÅ£ional de Informatică „Tudor Vianu” au obligaÅ£ia să se legitimeze la intrarea în clădire. Ei trebuie să prezinte conducerii (profesorului de serviciu/elevului de serviciu/portarului) carnetul de note/legitimaÅ£ia (cu poze). Elevii trebuie să prezinte profesorilor la solicitarea acestora carnetul de note.

Art. 34    Elevii sunt obligaÅ£i să părăsească incinta ÅŸcolii după terminarea orelor. Toate activităţile extraÅŸcolare se vor desfăşura conform programului de activităţi stabilit de Consiliul elevilor ÅŸi numai în conformitate cu articolul 19.

Art. 35  Elevii Colegiului NaÅ£ional de Informatică „Tudor Vianu” au obligaÅ£ia să asigure serviciul pe ÅŸcoală, sub directa îndrumare ÅŸi conducere a profesorului de serviciu

·             programul elevilor de serviciu va fi :

-         a.m. – 720 – 1330

-         p.m. – 1330 – 1930

·           elevii de serviciu sunt scutiÅ£i de ore în ziua în care sunt planificaÅ£i;

·           elevii de serviciu vor participa împreună cu profesorul de serviciu la buna desfăşurare la procesul instructiv - educativ:

-         vor folosi soneria ÅŸcolii pentru a anunÅ£a începutul ÅŸi sfârÅŸitul fiecărei ore;

-         vor supraveghea culoarele ÅŸcolii ÅŸi vor anunÅ£a profesorul de serviciu în cazul în care au probleme deosebite;

-         vor limita accesul persoanelor străine în cancelarie ÅŸi în spaÅ£iile care conÅ£in documente ÅŸcolare;

-         vor anunÅ£a profesorul de serviciu în cazul în care vor apărea persoane străine în clădirea ÅŸcolii;   

Art. 36  Elevii Colegiului NaÅ£ional de Informatică „Tudor Vianu” au obligaÅ£ia să păstreze ordinea ÅŸi curăţenia în sălile de clasă, pe coridoare ÅŸi în grupuri sanitare ÅŸi să asigure igienizarea acestora la sfârÅŸitul anului ÅŸcolar.

 F. SANCÅ¢IUNI

Art. 37  Motivarea absenÅ£elor se efectuează pe baza următoarelor acte;

-          adeverinţă eliberată de medicul cabinetului ÅŸcolar sau de medicul de familie ÅŸi avizată de medicul ÅŸcolar;

-          adeverinţă sau certificat medical eliberat de unitatea sanitară în cazul în care elevul a fost internat în spital, avizată de medicul ÅŸcolar;

-          cererea scrisă a părintelui/tutorelui legal al elevului, adresată directorului unităţii de învăţământ ÅŸi aprobată de acesta, în urma consultării cu dirigintele clasei.

    Art. 38  Motivarea absenÅ£elor se face de către diriginte, în ziua prezentării actelor justificative. În cazul elevilor minori, părintele/tutorele legal au obligaÅ£ia de a prezenta personal, dirigintelui, actele justificative pentru absenÅ£ele copilului lor.

               Actele se vor prezenta în termen de maxim 7 zile. Nerespectarea termenului prevăzut atrage, de regula, declararea absenÅ£elor ca nemotivate.

Art. 39 Elevii care perturba în mod repetat orele de curs vor fi puÅŸi în discuÅ£ia Consiliului Profesoral pentru scăderea notei la purtare. 

Art. 40 Pentru toÅ£i elevii din învăţământul preuniversitar, la fiecare 10 absenÅ£e nejustificate, pe semestru, din totalul orelor de studiu sau la 10% absenÅ£e nejustificate din numărul de ore pe semestru la o disciplină/modul, va fi scăzută nota la purtare cu câte un punct. 

Art.41 Elevii care săvârÅŸesc fapte prin care se încalcă dispoziÅ£iile legale în vigoare, inclusiv regulamentele ÅŸcolare, vor fi sancÅ£ionaÅ£i în funcÅ£ie de gravitatea acestora..

       SancÅ£iunile care se pot aplica elevilor sunt următoarele :

a) observaţia individuală;

b) mustrare în faÅ£a clasei ÅŸi/ sau în faÅ£a consiliului clasei/ consiliului  profesoral;

c) mustrare scrisă;

d) retragerea temporară sau definitivă a bursei;

e) eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile;

f) mutarea disciplinară la o clasă paralelă, din aceeaşi şcoală;

g) mutarea disciplinară la o altă unitate de învăţământ, cu acceptul conducerii unităţii  primitoare;

h) preavizul de exmatriculare;

i) exmatricularea.       

Toate sancÅ£iunile aplicate elevilor sunt comunicate, în scris, părinÅ£ilor/ reprezentantului    legal.

 

SancÅ£ionarea elevilor se va face conform articolelor 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125,  126, 127, 128, 129 din Regulamentul de Organizare ÅŸi FuncÅ£ionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

 

Art. 42 Elevii colegiului nu au voie să fumeze în incinta liceului . ContravenienÅ£ii vor fi amendaÅ£i cu suma de 50 RON.

             Toate sancÅ£iunile prevăzute vor fi comunicate părinÅ£ilor în termen de 5 zile de la luarea deciziei de sancÅ£ionare.

 Art. 43 Pentru prejudicii materiale, respectiv deteriorarea bunurilor, vor fi traÅŸi la răspundere elevii vinovaÅ£i împreună cu ocrotitorii lor legali, care sunt obligaÅ£i la plata despăgubirilor pentru bunurile distruse. Elevilor vinovaÅ£i li se va scădea nota la purtare.

Art. 44 ContestaÅ£iile împotriva sancÅ£iunilor date se adresează Consiliului de AdministraÅ£ie al Colegiului, în termen de 5 zile de la aplicarea sancÅ£iunii. ContestaÅ£ia se soluÅ£ionează în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la secretariatul ÅŸcolii. Hotărârea  Consiliului de AdministraÅ£ie este definitivă.

 

 

Consiliul de AdministraÅ£ie             Comisia DiriginÅ£ilor   ConsiliulProfesoral

 

 

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARA

 

II.  SECÅ¢IUNEA PERSONALULUI DIDACTIC,                DIDACTIC AUXILIAR ÅžI NEDIDACTIC

 

DISPOZIÅ¢II GENERALE

Art. 1. FuncÅ£iile, competenÅ£ele, responsabilităţile, drepturile ÅŸi obligaÅ£iile personalului didactic sunt reglementate de Legea nr. 85/1995, Legea nr. 128/1997, cu modificările ÅŸi completările ulterioare, Regulamentul de organizare ÅŸi funcÅ£ionare a unităţilor de învăţământ.

Art. 2. În activităţile personalului didactic intră:

-         activităţi didactice de predare ÅŸi evaluare conform planurilor de învăţământ ÅŸi programelor analitice;

 -         activitati metodico – ÅŸtiintifice;

 -         alte activităţi în interesul învăţământului.

 

Art. 3. Personalul Colegiului NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu” va respecta articolele 83, 84 si 85 din Regulamentul de Organizare ÅŸi FuncÅ£ionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar aprobat prin Ordinul Ministrului Nr.4925/09.08.2005.

 Art. 4. La începutul fiecărui an ÅŸcolar  întregul personal al colegiului este obligat să prezinte    analizele medicale solicitate conform legislaÅ£iei în vigoare.

Art. 5. Personalul didactic, didactic auxiliar ÅŸi nedidactic angajat, îÅŸi va desfăşura activitatea în Colegiul NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu” până la sfârÅŸitul anului ÅŸcolar, orice încetare a acestuia respectând legile in vigoare.

Art. 6. În cazul concediilor medicale, personalul didactic, nedidactic ÅŸi didactic auxiliar va anunÅ£a la timp conducerea liceului pentru luarea măsurilor ce se impun. Nerespectarea acestei reguli atrage dupa sine consemnarea “ABSENT” în condica de prezenţă.

Art. 7. Personalul didactic, nedidactic ÅŸi didactic auxiliar au dreptul la concediu de odihnă, conform regulamentului în vigoare. Concediile de odihnă se acordă pe baza de cerere adresată directorului ÅŸcolii ÅŸi depusă la scretariat cu trei zile înainte.

Art. 8. Personalului didactic, didactic auxiliar ÅŸi nedidactic nu îi este permis să facă din naÅ£ionalitatea, religia, starea socială sau familială a colegilor, elevilor ÅŸi părinÅ£ilor acestora obiect de jignire sau insultă.

Art. 9. Personalul didactic, nedidactic ÅŸi didactic auxiliar răspund disciplinar pentru încalcarea îndatoririlor ce le revin, precum ÅŸi pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învatamantului ÅŸi prestigiului Colegiului NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu”. (art. 83, 84, 85, - R.O.F.U.I.P.)

Art. 10. SancÅ£iunile disciplinare se aplică potrivit legilor în vigoare, respectând metodologia prevăzută în documentele elaborate la nivelul Ministerului EducaÅ£iei ÅŸi Cercetării în colaborare cu FederaÅ£iile ÅŸi sindicatele din învăţământ.

Art. 11. În Colegiul NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu” fumatul este interzis conform legii.

Art. 12. Personalul didactic, didactic auxiliar ÅŸi nedidactic trebuie să respecte legislaÅ£ia în vigoare privind PCI si PM.

A. Personalul didactic

Art. 12. Activitatea didactică:

(1) Personalul didactic are obligaÅ£ia ÅŸi răspunderea materială ÅŸi morală de a realiza, conform legii, procesul instructiv – educativ.

(2) La începutul anului ÅŸcolar ÅŸi al fiecărui semestru, profesorii au obligaÅ£ia de  a concepe ÅŸi elabora planificările calendaristice, după cum urmează:

începutul anului ÅŸcolar: 12 septembrie 2011

începutul semestrului II: 15 februarie 2012

      Acestea vor fi predate directorului adjunct la termenele prevăzute mai sus.

 (3) În scopul realizării obligaÅ£iilor profesionale, vor fi utilizate baza materială ÅŸi resursele liceului, respectând regulile ÅŸi normele de funcÅ£ionare ÅŸi utilizare a laboratoarelor ÅŸi cabinetelor.

(4) În perioada 1 septembrie – 9 septembrie, vor fi prelucrate normele de protecÅ£ie a muncii ÅŸi pază contra incendiilor, personalul didactic având obligaÅ£ia de a le respecta ÅŸi de a le prelucra cu elevii, înaintea începerii procesului instructiv – educativ (12 septembrie 2011).

(5) Personalul didactic va respecta orarul ÅŸcolii, încadrânduse cu exigenÅ£a ÅŸi seriozitate în timpul afectat fiecarei ore prevăzute în încadrarea acesteia.

(6) Întârzierile la ore sau absenÅ£ele nemotivate vor fi consemnate în condica de prezenţă ÅŸi ele vor afecta calificativul personalului didactic stabilit la sfârsitul anului ÅŸcolar. Dacă profesorul întârzie de la ore mai mult de 15 minute, se va consemna ABSENT în condica de prezenţă.

(7) Profesorii diriginÅ£i au obligaÅ£ia de a respecta ÅŸi a pune în practică sarcinile care le revin, ajutaÅ£i de “CAIETUL DIRIGINTELUI”.

(8) La începutul ÅŸi sfârÅŸitul fiecărui an ÅŸcolar, profesorul diriginte împreună cu întregul colectiv al clasei primeÅŸte ÅŸi respectiv predă sala de clasă în care îÅŸi desfaÅŸoară activitatea instructiv – educativă elevii, cu semnătura de primire, respectiv predare.

(9) Personalul didactic are obligaÅ£ia de a evalua performanÅ£ele la învăţătură ale elevilor, în baza unui sistem validat, conform metodologiei M.Ed.C.

(10) Notarea ritmică a elevilor va fi verificată de Comisia stabilită în Consiliul de AdministraÅ£ie, conform tematicii acesteia.

(11) Numărul de note acordate fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu (exclusiv nota de la teză) trebuie să fie cel puÅ£in egal cu numărul de ore săptămânal prevăzut în planul de învăţământ, cu excepÅ£ia disciplinelor cu o oră pe săptămână, la care numărul minim de note este de două.

(12) Elevii în situaÅ£ie de corigenţă vor avea cel puÅ£in o notă în plus faţă de numărul de note prevăzut anterior, ultima notă fiind acordată de regula, în ultimele două săptămâni ale semestrului.

(13) Planificarea tezelor se va face conform termenelor stabilite de M.Ed.C. ÅŸi adaptate de conducerea liceului la specificul acestuia. Profesorul diriginte va prezenta (în scris) directorului adjunct lista tezelor cu datele fixate, cu o săptămână înainte de începerea susÅ£inerii acestor lucrări scrise.

(14) Profesorii au obligaÅ£ia de a comunica elevilor notele acordate ÅŸi de a le trece în catalog ÅŸi în carnetul de note.

(15) Mediile semestriale ÅŸi anuale la fiecare disciplină de studiu se consemnează în catalog de către profesorul care a predat disciplina respectivă, iar mediile la purtare se completează de către diriginte.

(16) Elevii scutiÅ£i de efort fizic au obligaÅ£ia de a fi prezenÅ£i la orele de educaÅ£ie fizică. Acestor elevi nu li se încheie medie la această discilpină. În rubrica “EducaÅ£ie fizică” din catalog, se înscrie de către profesorul de educaÅ£ie fizică al clasei “Scutit de efort fizic, în baza………”, specificându-se documentul medical, numărul ÅŸi data eliberării. Documentele medicale, care atestă scutirea de efort fizic, sunt avizate de director.

(17) Catalogul este un document de stat.

Dirigintele clasei are obligaÅ£ia de a întocmi catalogul, completându-l cu toate datele.

La sfârÅŸitul fiecărui semestru al anului ÅŸcolar se vor completa datele cu situaÅ£ia generală asupra frecvenÅ£ei ÅŸi rezultatelor obÅ£inute de elevi ÅŸi se predau directorului colegiului pe baza procesului verbal.

(18) Profesorul este obligat să ia personal catalogul din cancelarie ÅŸi să-l aducă personal la sfârÅŸitul orei.

(19) Notările în catalog trebuie făcute citeÅ£, corect ÅŸi fără modificări. Notele înscrise greÅŸit în catalog se anulează cu o linie oblică ÅŸi se înlocuiesc cu note corespunzătoare, înscrise cu cerneala roÅŸie, sub semnătura profesorului ÅŸi a directorului, cu aplicarea ÅŸtampilei.

Art. 13. Activitatea metodica şi ştiinţifică

(1) Personalul didactic îÅŸi desfăşoară acitvitatea metodică ÅŸi ÅŸtiinÅ£ifică în cadrul comisiilor metodice.

(2) Profesorii debutanÅ£i au obligaÅ£ia de a elabora planuri de lecÅ£ii, avizate de directorul ÅŸcolii, înaintea intrării la clasă.

(3) Elaborarea schiÅ£elor de planuri de lecÅ£ii este obligaÅ£ia fiecărui cadru didactic, indiferent de vechimea în învăţământ, proiectarea didactica fiind absolut necesară pentru succesul procesului de învăţământ.

(4) Personalul didactic are obligaţia de a paritcipa la realizarea ofertei educaţionale a liceului, care cuprinde strategia, directivele, finalităţile, resursele materiale şi umane, curriculum la dispoziţia şcolii.

(5) În scopul perfecÅ£ionării activităţii didactice, profesorii organizează în cadrul comisiilor metodice lecÅ£ii demonstrative, schimburi de experienţă, activităţi de  formare continuă ÅŸi de cercetare pedagogică, conform planului, ÅŸi programului elaborat de comisia metodologică.

(6) Personalul didactic participă la acţiunile de perfecţionare metodică şi ştiinţifică organizate de către Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi respectiv Inspectoratul Şcolar al Sectorului I.

(7) În fiecare an, personalul didactic participă la organizarea ÅŸi desfăşurarea “Sesiunii de referate ÅŸi comunicări” ale elevilor ÅŸi profesorilor.

(8) Personalul didactic al Colegiului NaÅ£ional de Informatică “Tudor Vianu” are datoria de a pune în practica ideile novatoare, menite să modernizeze procesul de învăţământ.

Rezultatele acestor cercetări vor fi cunoscute de comisia metodică a colegiului ÅŸi prezentate în cadrul unor ÅŸedinÅ£e de lucru ale acestei comisii.

Art.14. Activităţi în interesul învăţământului

 

(1) Personalul didactic are obligaÅ£ia de a-ÅŸi exercita serviciul pe ÅŸcoală, conform programării realizate de colectivul de elaborare a orarului, în zilele în care nu au ore.

(2) Programul exercitării serviciilor pe şcoală este:

-         dimineaţă: 715 – 1330

-         după-amiază: 1330 – 1930

(3) AtribuÅ£iile profesorului de serviciu pe ÅŸcoală sunt fixate în fiÅŸa de lucru care se completează zilnic de fiecare cadru didactic programat.

(4) Personalul didactic organizează cu elevii activităţi speciale de pregătire pentru participarea acestora la examene ÅŸi concursuri. Aceste pregătiri speciale sunt prevăzute în programul fiecărei comisii metodice din liceu.

(5) Profesorii au obligaţia de a organiza cu elevii activităţi extraşcolare cu scop educativ sau de cercetare ştiinţifică.

(6) Personalul didactic are datoria să iniÅ£ieze acÅ£iuni în vederea prevenirii ÅŸi eliminării acÅ£iunilor nocive cărora le cad pradă adolescenÅ£ii: violenÅ£e, consumul de alcool, tutun, droguri, etc.

(7) Personalul didactic care îndeplineÅŸte ÅŸi funcÅ£ia de diriginte trebuie să organizeze ÅŸi să realizeze colaborarea ÅŸcolii cu părinÅ£ii, prin lectorate ÅŸi alte actÅ£iuni cu caracter pedagogic.

B. Personalul didactic auxiliar ÅŸi nedidactic

Art. 15.  Serviciul secretariat asigură:

1)   permanenÅ£a între orele 730-1930;

2)   securitatea ÅŸi existenÅ£a tuturor cataloagelor împreună cu profesorul de serviciu;

3)   completarea fiÅŸelor matricole, cataloagelor de corigenţă;

4)   arhivarea documentelor ÅŸcolare;

5)   păstrarea cataloagelor în perioada vacanÅ£elor;

6)   procurarea, completarea, eliberarea actelor de studiu în conformitate cu prevederile Regulamentului privind regimul juridic al actelor de studiu ÅŸi al documentelor de evidenţă ÅŸcolară în învăţământul preuniversitar, aprobat de MEdC;

7)   evidenÅ£a, selectarea, păstrarea ÅŸi depunerea documentelor ÅŸcolare la Arhivele NaÅ£ionale, în conformitate  cu Legea Arhivelor NaÅ£ionale nr. 16 din 2 aprilie 1996;

Art. 16.  1) Serviciul contabilitate asigură ÅŸi răspunde de organizarea ÅŸi desfăşurarea activităţii  financiar-contabile din Colegiul NaÅ£ional de Informatică. “Tudor Vianu”, în conformitate cu dispoziÅ£iile legale în vigoare;

                  2) Serviciul contabilitate îndeplineÅŸte orice sarcini financiar-contabile încredinÅ£ate de director sau stipulate în actele normative.

Art. 17.     1) Serviciul administrativ asigură ÅŸi răspunde de gestionarea ÅŸi întreÅ£inerea bazei  materiale a unităţii de învăţământ;

                  2) Serviciul administrativ coordonează activitatea personalului de întreÅ£inere ÅŸi curăţenie: mecanici, paznici, muncitori, portari;

                  3) Serviciul administrativ raspunde de inventarul mobil ÅŸi imobil al unităţii de învăţământ ÅŸi îl trece în registrul de inventar, trecându-se în evidenÅ£ele contabile;

                  4) Programul de îngrijire se stabileÅŸte de către administrator, conform solicitărilor unităţii de învăţământ ÅŸi se aprobă de director;

                  5) Administratorul stabileÅŸte sectoarele de lucru ale personalului de îngrijire în funcÅ£ie de nevoile unităţii de învăţământ, directorul poate schimba aceste sectoare;

                  6) Personalul unităţii de învăţământ nu poate fi folosit în alte activităţi.

Art. 18.   Bibliotecarul asigură:

1)      funcÅ£ionarea bibliotecii;

2)      îndrumarea lecturii;

3)      punerea la dispoziÅ£ia elevilor a cataloagelor, listelor, instrumentelor de informare;

4)      informarea ÅŸi indrumarea personalului didactic;

5)      organizarea de acÅ£iuni specifice împreuna cu profesorii Colegiului NaÅ£ional deInformatică “Tudor Vianu” (Aria curriculara “Limbă ÅŸi Comunicare”)

 Art. 19.  Tehnicianul, laborantul de chimie, laborantii de informatică, informaticienii vor respecta  atribuÅ£iile din fiÅŸele de post aprobate de director.

 

 

Varianta PDF