Meniul principal este format din urmatoarele optiuni:
Constructie graf: permite construcţia unui graf de
către utilizator. El poate să adauge sau să şteargă
noduri, să creeze sau să şteargă legături.
Citire din fisier: permite utilizatorului
să citească un graf dintr-un fişier cu extensia .acm. Graful va
fi reprezentat, atât în cazul citirii din fişier cât şi în cazul
construcţiei manuale, în dreptunghiul din partea stângă a ecranului.
Salvare în fisier: permite utilizatorului
să salveze graful reprezentat în momentul respectiv pe ecran. Fişierul
trebuie salvat astfel: <nume fisier>.acm.
Suport teoretic: permite utilizatorului
accesul la un suport teoretic cu privire la arborii parţiali de cost
minim.
Implementare algoritm : ofera utilizatorului
accesul la implementarea - în limbajul Pascal - a algoritmului de determinare a
arborelui parţial de cost minim ;
Test: permite utilizatorului rezolvarea unui
test cu întrebări de tip grilă din arborii parţiali de cost
minim;
Lansare transmisie in retea : permite
utilizatorului lansarea programului într-o reţea. Această
posibilitate este foarte utilă atunci când profesorul doreşte să
prezinte această lecţie. Pentru acest lucru trebuie ca pe
calculatoarele din reţea să fie instalat programul client care va
primi informaţiile de la programul server (care este instalat pe
calculatorul profesorului) si va afişa pe ecran imaginea ecranului
profesorului.
Oprire transmisie in retea : Opreşte
transmisia în reţea.
Creare nod: executând click pe imaginea
respectivă si apoi pe zona de construcţie a grafului va apărea
un nod al grafului. Chiar dacă se executa o singură dată click
pe imaginea respectivă se poate ulterior să se execute de mai multe
ori click pe zona de construcţie pentru că se vor forma noduri.
Numărul maxim de noduri ce poate fi construit la un moment dat este 50
(luând în consideraţie şi nodurile care s-au şters exceptând
cazul în care s-au şters toate nodurile. Mai simplu: numărul care
este afişat pe un nod nu poate fi mai mare de 50).
Stergere
nod: permite utilizatorului
ştergerea unui nod. Procedeul este exact
acelaşi ca şi la crearea nodului. Toate legaturile ce au o extremitate
în nodul respectiv vor fi şterse.
Modificare pozitie nod: permite utilizatorului
modificarea poziţiei unui nod pe care l-a creat. Pentru aeasta el trebuie
să execute click pe butonul respectiv după care să aplice
procedeul de drag and drop asupra nodului a cărui poziţie
doreşte să o modifice.
Creare legatura: permite utilizatorului crearea unei legături între două noduri. Utilizatorul trebuie doar să execute click pe
butonul respectiv iar după aceea pe nodurile care doreşte să fie
legate. Dacă acest pas a fost făcut utilizatorul trebuie să
introducă în casuţa de sub afişajul „cost” un număr ce va reprezenta
costul şi să apese tasta Enter.
Stergere legatura: permite utilizatorului ştergerea unei legături. După ce a fost executat click pe butonul respectiv
se va da click pe legătura ce se doreşte a fi ştearsă, iar
acea legatură va dispărea de pe ecran.
Start algoritm: executând click pe butonul
respectiv, utilizatorului îi vor apărea pe ecran doua zone de culoare mai
închisă: în cea din stânga va fi reprezentat graful iniţial, iar în cea
din dreapta arborele de cost minim. Pentru aceasta el are la dispoziţie
două opţiuni de afişare a arborelui de cost minim: poate
să-l afişeze pur şi simplu sau poate parcurge fiecare pas al
algoritmului de obţinere a arborelui de cost minim.
Afisare arbore: prin apăsarea acestui
buton utilizatorul va putea vizualiza pe zona din dreapta arborele de cost
minim format din graful iniţial.
Urmatorul pas: dacă se apasă acest
buton utilizatorul va putea vedea fiecare pas al algoritmului de obţinere
a arborelui de cost minim. Pentru aceasta el trebuie sa execute click de
fiecare dată când doreşte să treacă la următorul pas.
Atunci când se încearcă introducerea unei muchii în arbore aceasta va
apărea colorată în roşu (pe zona din dreapta). Daca această
muchie nu se poate introduce ea va dispărea, în caz contrar ea îşi va
schimba culoarea în mov şi va rămâne vizibilă pe ecran.
Revenire la graful initial: prin apăsarea
acestui buton utilizatorul va reveni la graful iniţial. Zona din dreapta
va dispare, iar zona din stânga se va mări. Utilizatorul poate acum
să opereze schimbări asupra grafului iniţial sau să
citească altul. Dacă se doreşte reluarea algoritmului utilizatorul trebuie să execute click pe butonul “Start algoritm”.