Meniul principal este format din urmatoarele optiuni:

 

    Constructie graf:  permite construcţia unui graf de către utilizator. El poate să adauge sau să şteargă noduri, să creeze sau să şteargă legături.

    Citire din fisier: permite utilizatorului să citească un graf dintr-un fişier cu extensia .acm. Graful va fi reprezentat, atât în cazul citirii din fişier cât şi în cazul construcţiei manuale, în dreptunghiul din partea stângă a ecranului.

    Salvare în fisier: permite utilizatorului să salveze graful reprezentat în momentul respectiv pe ecran. Fişierul trebuie salvat astfel: <nume fisier>.acm.

   Suport teoretic: permite utilizatorului accesul la un suport teoretic cu privire la arborii parţiali de cost minim.

   Implementare algoritm : ofera utilizatorului accesul la implementarea - în limbajul Pascal - a algoritmului de determinare a arborelui parţial de cost minim ;

   Test: permite utilizatorului rezolvarea unui test cu întrebări de tip grilă din arborii parţiali de cost minim;

   Lansare transmisie in retea : permite utilizatorului lansarea programului într-o reţea. Această posibilitate este foarte utilă atunci când profesorul doreşte să prezinte această lecţie. Pentru acest lucru trebuie ca pe calculatoarele din reţea să fie instalat programul client care va primi informaţiile de la programul server (care este instalat pe calculatorul profesorului) si va afişa pe ecran imaginea ecranului profesorului.

   Oprire transmisie in retea : Opreşte transmisia în reţea.

 

   Creare nod: executând click pe imaginea respectivă si apoi pe zona de construcţie a grafului va apărea un nod al grafului. Chiar dacă se executa o singură dată click pe imaginea respectivă se poate ulterior să se execute de mai multe ori click pe zona de construcţie pentru că se vor forma noduri. Numărul maxim de noduri ce poate fi construit la un moment dat este 50 (luând în consideraţie şi nodurile care s-au şters exceptând cazul în care s-au şters toate nodurile. Mai simplu: numărul care este afişat pe un nod nu poate fi mai mare de 50).

 Stergere nod: permite utilizatorului ştergerea unui nod. Procedeul este exact acelaşi ca şi la crearea nodului. Toate legaturile ce au o extremitate în nodul respectiv vor fi şterse.

 Modificare pozitie nod: permite utilizatorului modificarea poziţiei unui nod pe care l-a creat. Pentru aeasta el trebuie să execute click pe butonul respectiv după care să aplice procedeul de drag and drop asupra nodului a cărui poziţie doreşte să o modifice.

 Creare legatura: permite utilizatorului crearea unei legături între două noduri. Utilizatorul trebuie doar să execute click pe butonul respectiv iar după aceea pe nodurile care doreşte să fie legate. Dacă acest pas a fost făcut utilizatorul trebuie să introducă în casuţa de sub afişajul cost un număr ce va reprezenta costul şi să apese tasta Enter.

Stergere legatura: permite utilizatorului ştergerea unei legături. După ce a fost executat click pe butonul respectiv se va da click pe legătura ce se doreşte a fi ştearsă, iar acea legatură va dispărea de pe ecran.

  Start algoritm: executând click pe butonul respectiv, utilizatorului îi vor apărea pe ecran doua zone de culoare mai închisă: în cea din stânga va fi reprezentat graful iniţial, iar în cea din dreapta arborele de cost minim. Pentru aceasta el are la dispoziţie două opţiuni de afişare a arborelui de cost minim: poate să-l afişeze pur şi simplu sau poate parcurge fiecare pas al algoritmului de obţinere a arborelui de cost minim.

  Afisare arbore: prin apăsarea acestui buton utilizatorul va putea vizualiza pe zona din dreapta arborele de cost minim format din graful iniţial.

  Urmatorul pas: dacă se apasă acest buton utilizatorul va putea vedea fiecare pas al algoritmului de obţinere a arborelui de cost minim. Pentru aceasta el trebuie sa execute click de fiecare dată când doreşte să treacă la următorul pas. Atunci când se încearcă introducerea unei muchii în arbore aceasta va apărea colorată în roşu (pe zona din dreapta). Daca această muchie nu se poate introduce ea va dispărea, în caz contrar ea îşi va schimba culoarea în mov şi va rămâne vizibilă pe ecran.

 Revenire la graful initial: prin apăsarea acestui buton utilizatorul va reveni la graful iniţial. Zona din dreapta va dispare, iar zona din stânga se va mări. Utilizatorul poate acum să opereze schimbări asupra grafului iniţial sau să citească altul. Dacă se doreşte reluarea algoritmului utilizatorul trebuie execute click pe butonul “Start algoritm”.