Acest program educational este menit sa ajute profesorii in predarea arborilor binari ordonati prezentand pas cu pas operatiile care se pot face asupra acestora. La deschiderea programului apare urmatoarea fereastra:
In partea de sus a ecranului se gasesc urmatoarele butoane:
·
Fisiere – Deschide un submeniu din care
ne putem alege una din urmatoarele operatii cu fisiere:
1.
Citire arbore
- Deschide o fereastra de dialog din care se poate alege deschiderea unui
document cu extensia *.arb in care se gaseste un arbore. Daca exista deja un
arbore citirea noului arbore din fisier
va duce la pierderea arborelui curent.
2.
Salvare
arbore - Deschide o fereastra de dialog in care se poate salva arborele
intr-un document de tip *.arb. Dati numele fisierului, iar programul face
automat salvarea.
·
Pornire transmitere in retea
·
Oprire transmitere in retea
·
Adaugare – Apare un
edit (vezi mai jos) in care putem scrie informatia nodului pe care dorim sa il
adaugam in arbore.
·
Stergere – Apare un
edit (vezi mai jos) in care putem scrie informatia nodului pe care dorim sa il
stergem din arbore.
·
Sterge
arbore – Sterge intregul arbore.
·
Parcurgere – Deschide
un submeniu din care putem alege una din cele trei metode de parcurgere a unui
arbore binar ordonat:
1.
Parcurgerea in preordine
2.
Parcurgerea
in inordine
3.
Parcurgerea
in postordine
·
Suport teoretic – Deschide
un document care contine prezentarea teoretica a lectiilor, corpurile intregi
ale procedurilor cu explicatiile aferente.
·
Teste –
Apare un edit in care putem stabili
numarul de intrebari din test. Un Enter sau click pe butonul
Generare test, va duce la crearea si
afisarea testului.
·
Probleme
propuse – Ofera o lista de probleme propuse spre rezolvare.
·
Revenire
- Readuce utilizatorul la fereastra principala a programului.
·
Ajutor
– Deschide o fereastra in care se gasesc explicatii in legatura cu
functiile diferitelor butoane care apar pe parcursul programului precum si
principiul de functionare a acestuia.
·
Iesire
– Iesirea din program.
Cu acest ScrollBar se poate stabili viteza de animatie. Cu cat numarul de instructiuni executate intr-o secunda este mai mare cu atat mai repede vor fi efectuate animatiile.
In timpul parcurgerii nodurile arborelui au diferite culori:
§ Rosu – reprezinta nodurile a caror parcurgere a inceput dar nu s-a incehiat inca
§ Galben - reprezinta nodul curent
§ Albastru inchis – reprezinta nodurile care nu au fost inca parcurse
§ Albastru deschis – reprezinta nodurile a caror parcurgere s-a incheiat
De asemenea se mai poate observa in partea de sus o linie de text care explica pas cu pas parcurgerea arborelui. In partea de jos afisandu-se tipul de parcurgere curenta si ordinea in care s-au vizitat nodurile.
In acest Edit se scrie informatia nodului care va fi adaugat, sters sau numarul de intrebari pe care le va contine testul : numere intregi, de maxim 2 cifre. Se apasa tasta Enter pentru a se face adaugarea/ stergerea/ generarea testului. Daca se apasa tasta Enter si nu se afla nimic scris in edit atunci nu se va executa nimic. Nu se pot introduce litere sau alte coduri care nu reprezinta cifre, sau numere de forma 01 (se va elimina automat cifra 0).